onsdag 27 februari 2008

Blöjprovning


Idag åkte jag och mamma in till stan. Det var första gången jag var inne i city. Det var spännande att få känna av pulsen. Det var mycket ljud och massor av folk i rörelse. Först åkte vi buss för att sedan byta till spårvagn. Åka buss är jag van vid, men spårvagn har jag aldrig åkt. Det var ett konstigt ljud på spårvagnen. Jag låg alldeles stilla och tittade med mina stora ögon. Mamma förklarade att det inte var något farligt, och hennes röst lugnade mig lite. Väl inne i stan så gick vi till ett ställe där det fanns en massa bebisar. Mamma och jag var nämligen inbjudna till blöjprovning. Det första jag fick göra var att ta av mig kläderna och sätta på mig en numrerad tröja och en testblöja. Sen var det lekdax. Jag var yngst där så jag kunde inte vara med så mycket. Jag satt i mammas knä och tittade på de andra barnen. Jag längtar tills jag kan sitta och krypa omkring som de gjorde. Efter en stund med blöjan på så kom det fram en tant och tittade hur blöjan satt på mig. Hon fotograferade också. När det var klart så fick vi fika, eller mammorna rättare sagt. Jag fick lite välling av mamma. Efter lite rast var det dax för test av en annan blöja. Då blev jag lite trött, men kunde inte koppla av i mammas famn. Jag satt i hennes knä och sög på min handduk istället. Efter den blöjan var det klart. Som tack fick vi 200 kronor. Mamma ska köpa fina kläder till mig för pengarna. Det var ju trots allt jag som var försökskanin, hihi! Jag somnade direkt när mamma la mig i vagnen för hemfärd. Mamma passade på att titta lite i affärer medans jag låg och sov.
Imorgon ska vi åka in till stan igen. Då är det dax att träffa alla bebispolare. Jag längtar redan.

Inga kommentarer: