lördag 16 februari 2008

Säng



Idag har jag varit lite gnällig. Det pga trötthet. Men jag har inte velat sova. Jag har haft väldigt svårt att koppla av. Enda gångerna var i bilen till och från Ikea. För idag var jag, mamma och pappa på Ikea. Vi köpte en säng till mig. En vit, jätte fin. Jag har ju vuxit ur min korg. Kan inte sträcka på benen utan ligger som en lite groda i den. Vi får se i kväll hur det går att sova i min nya säng. Jag kanske tycker den är för stor. Kan ju ta ett tag att vänja sig, men det ska nog går bra. Bara min älskade tiger är med.
Mamma och pappa köpte även fina, färgglada lakan. Två leksaker fick jag med. En sköldpadda som spelar när man drar den i halsen, och en elefant som har goda bit öron. Jag tycker redan jätte mycket om dem. Jag skrattar och lyssnar när sköldpaddan spelar. Elefantens öron har jag redan sugit massor på.
När vi hade handlat färdigt så ville jag ha lite välling, trodde jag. Åt nästan ingenting utan tittade på allt runt omkring mig. Det blev mamma och pappa som åt istället. Jag satt i mammas knä och tittade på. När vi satt där kom min faster, farbror och kusin. Vi blev förvånade, men det var kul att träffa dem. De skulle också handla lite, men åt med oss först. Hoppas de hittade något fint. Ett paket ljus kom de säkert ut med i alla fall, hihi!

Inga kommentarer: