fredag 22 februari 2008

Mår bättre nu


Idag har jag varit mycket piggare. Jag startade dagen med att le som bara jag kan. Jag brukar alltid bjuda mamma på ett stort leende när hon säger godmorgon till mig. Jag ligger och riktigt myser i min säng, tills mamma tar upp mig för att ge mig lite välling.
Så var det inte igår. När jag vaknade hade jag feber. Jag var så trött fast ändå hungrig. Ville egentligen bara sova men kunde inte eftersom jag kände mig så dålig. Sen fortsatte dagen så. Ingenting var bra, allt var jobbigt. Jag skrek och skrek. Mamma och pappa kände inte igen mig. Inte ens ligga naken på mamma och pappas säng (som jag vanligtvis älskar) ville jag. Tänk att den sprutan kunde få mig att känna mig så dålig. Ja,ja, som tur är känner jag mig mycket bättre nu.

Idag hade mamma och jag tänkt handla kläder till mig, men det blev tyvärr inget. Det har blåst halv storm och regnat så mamma vågade sig inte ut med mig. Det blev en mysdag hemma istället. Jag har sovit ganska mycket idag. Övrig tid har jag mest skrattat.
Hoppas vädret är bättre imorgon. Då ska mamma och jag shoppa. Vi får se hur mycket pengar det finns kvar när vi kommer hem, hihi!

Inga kommentarer: