måndag 4 februari 2008

Magsjuka


Idag har mamma och jag kräkts ikapp. Mamma har åkt på kräksjukan. Stackars mamma, hon åker på det ena efter det andra. Pappa fick stanna hemma från jobbet för att ta hand om mig. Det var mysigt att få en dag tillsammans med pappa.

När mamma låg och vilade åkte jag och pappa till Coop för att handla mat. Pappa lät mig sitta i bilbarnstolen i kundvagnen. Det var hur kul som helst att sitta där! Jag tittade med mina stora ögon på allt och tuttade på min napp. De har så höga hyllor i mataffären. Undra vad det ska vara bra för? Efter mycket tittande så blev jag trött och somnade. Hoppas jag får sitta så även nästa gång det ska handlas mat för veckan.

När jag och pappa kom hem var mamma uppe på benen. Hon såg ut att må lite bättre. Hoppas hon mår ännu bättre imorgon. Gör hon det inte, så får jag ju ytterligare en mysig dag med pappa.

Inga kommentarer: