fredag 8 februari 2008

Vårkänslor



Igår var jag och mamma på bebisträff igen. Vi var hembjudna till en utav mammorna på fika. Det var ett underbart väder ute så det var skönt att komma ut. Mamma fick tydligen vårkänslor. Vad hon menar med det vet jag inte. Vi gottade oss länge i solen medans vi väntade på de andra mammorna. Jag somnade i min vagn och sov ett tag. Vaknade när mamma skulle fika. Då var jag hungrig. Struntade helt i att mamma ville smaka på de underbart goda kakorna som det bjöds på, men jag kommer ju alltid i första hand. När jag var mätt i magen spanade jag in de andra bebisarna. Jag fick ligga på Linneas filt och titta på hennes leksaker (Det är jag som har de gröna byxorna på bilden). Det var jätte kul!! Efter några timmar var jag jätte trött. Som tur var skulle mamma gå hem då. Så fort mamma började rulla vagnen somnade jag. Vi promenerade hela vägen hem. Jag sov och vaknade efter en timma och 30 minuter då var vi hemma. Jag längtar till nästa vecka när vi ska träffa alla bebisar igen.

Idag var det grått och trist ute som vanligt. Efter mycket morgongos så beslutade vi oss ändå för att gå ut jag och mamma. Jag ville ligga och titta ut men det regnade så mycket att mamma var tvungen att täcka för. Då somnade jag.
När vi kom hem envisades mamma med att lägga mig på magen hela tiden. Jag tycker inte det är så kul. Mamma säger att jag måste träna på det. Det tycker inte jag. Är ju så stark i nacken redan.

1 kommentar:

Anna sa...

Hej på Er! Det är så kul att läsa och se på dej Neo om det går för många dagar undrar vi var du tagit vägen. Vad kul att du o mamma träffar andra mammor o bebisar vem vet det är kanske dina bästisar som ligger på samma filt.