tisdag 4 mars 2008

Sagostund



Nu var det verkligen längesen jag skrev här. Ni kanske tror att det inte har hänt något i mitt liv, men då har ni fel. Jag har helt enkelt inte hunnit med att skriva om allt jag har gjort bara.

I torsdags var jag och mamma på stan och träffade alla mina bebiskompisar. Innan vi träffade alla handlade jag och mamma kläder till mig. Jag skulle ju få lite fint eftersom jag varit försökskanin dagen innan, hihi! Efter allt handlande var jag jätte trött, men ville inte sova. Det var ju så spännande på fiket. Istället gnällde jag en massa. Mamma försökte med allt, men ingenting var bra. Efter en liten stund somnade jag i min vagn. Då passade mamma på att fika och prata med alla mammor.

I lördags var jag och mamma på stan igen. Den här gången träffade vi mammas kompis Ulrika. Jag sov i min vagn medans de tittade lite i affärer. Jag vaknade lagom tills vi skulle fika. Jag satt i mammas knä och pratade för hela cafét. Jag pratade så högt att folk började titta på mig. Men de tyckte bara jag var gullig.

I söndags var jag och mamma ute på långpromenad. Vi gick till ett köpcentrum där mamma handlade ännu mer kläder till mig. Hon får aldrig nog av alla tuffa kläder. Men nu har hon lovat pappa att inte köpa mer, hihi!

Idag var jag och mamma på sagostund. Det är biblioteket som anordnar det. Vi skulle vara där klockan 09.30 och som vanligt när vi ska iväg på något sover jag som bäst. Mamma fick dra upp mig, och sen hade vi brottom. Mamma fick springa med mig i vagnen till biblioteket. Vi kom precis i tid. Vi satt i ett rum som var inrett som en trollskog (jätte mysigt). Vi satt på kuddar och framför satt tanten som läste för oss. Tantens röst var jätte bra att lysnna till, spännande och mjuk. Det första hon gjorde var att tända en liten ljuslykta. Den lyste så fint. Sen började hon läsa små korta sagor, och visade bilderna för oss. I hennes knä satt den busiga grisen som kom fram och hälsade ibland. Vi sjöng några visor också. Bland annat Imse vimse spindel och bä bä vita lamm. Jag satt och tittade med mina stora ögon och lyssnade på de spännande sagorna. Det var verkligen en jätte mysig stund och jag längtar till nästa gång. När vi kom hem var jag jätte trött och somnade gott i min säng.
På eftermiddagen gick pappa en långpromenad med mig. Då passade mamma på att städa lite.

För övrigt så skrattar jag otroligt mycket nu. Skrattljuden har blivit högre och det låter mer som riktigt skratt. Det går bättre och bättre för mig att ligga på mage. Nu ler jag till och med ibland, även fast jag ligger på mage. Det är nog för att jag börjar bli starkare i ryggen och orkar mer. Mamma envisas ju med att lägga mig på mage många gånger om dagen, så det är ju inte undra på att jag blir stark.

Inga kommentarer: