tisdag 12 februari 2008

Träff med föräldrargruppen


Idag gick jag och mamma till BVC. Vi träffar föräldrargruppen ca en gång i veckan och pratar om lite viktiga saker. Idag pratade vi om barnmat. Tydligen så ska jag inte äta välling hela livet. Mamma säger att det finns massa gott som jag tids nog ska få smaka. Hmm.. vet inte riktigt om jag håller med. Det där med sked i munnen är ingen höjdare. Det envisas mamma och pappa med varje morgon när jag få mina ad droppar.
Mamma tyckte det var kul att se alla bebisar idag. När de sist träffades låg jag och alla andra i mammornas magar. Då pratade de mest om graviditet och förlossning. Jag tyckte det var kul att spana in bebisarna. Vem vet, det kanske är mina blivande polare. Nästa gång ska vi prata om sjukdommar. Det låter lite otäckt tycker jag.

Igår vaknade jag först klockan 08.30 Mamma hann med morgontvätt, äta frukost och slänga in en maskin tvätt innan jag vaknade. Vi hade jätte kul tillsammans hela förmiddagen. Vi busade och skrattade. Jag fick öva massor på att sitta och det älskar jag. Vill bara sitta hela tiden.
Efter mycket bus så tog vi en långpromenad. Jag somnade ganska snabbt i min vagn. Vi stannade till på Backaplan och gick in på Stadium. Mamma provade ett par mysbyxor som hon gärna skulle vilja ha. Vi tog en sväng in på Kappahl också. Mamma kunde inte låta bli att köpa kläder till mig. Jätte fina blå byxor, blå bodie med stjärnor och en blåvitrandig bodie. Pappa tycker mamma handlar lite för mycket kläder till mig. Det tycker inte jag. Jag tycker mamma är snäll som tänker på mig. Ja, världens snällaste mamma.

Inga kommentarer: