lördag 2 februari 2008

Pappas födelsedag




Idag har vi firat pappa. Han har fyllt år och blivit ännu äldre. Mamma kallar honom för gubbe, hihi! Jag förstår inte riktigt vad det innebär att fylla år. Mamma och pappa säger att jag än så länge bara är noll år, men att jag tids nog också kommer att få uppleva en födelsedag. Det ser jag fram emot, för det såg väldigt spännande ut med paket.

På morgen låg jag, mamma och pappa och gosade i sängen. Jag och mamma överraskade pappa med en present. Han fick ett presentkort hos Net On Net och blev så glad.

På eftermiddagen kom hela gänget, farmor, farfar, faster, farbror och kusinen Tekla. Faster hade köpt en snuttefilt till mig. Som jag har längtat efter en sådan. Jag är så himla glad för den. Det är en tiger. Jag gosade hela eftermiddagen med den. Det är så mysigt att hålla om den och suga på nosen.
Jag tyckte det var lite jobbigt att ha så mycket folk hemma idag. Mamma och pappa bor ju så litet och det blir så fort varmt. Det var så mycket ljud överallt också. Jag protesterade rejält ibland och visade hur högt jag kan skrika. Jag var så trött men kunde inte riktigt slappna av.
Min kusin är så snäll mot mig. Hon ger mig nappen när jag gråter och förser mig med bullar när hon fikar. Hon är den enda som förstår hur tråkigt det är att sitta själv på golvet, och inte få vara där uppe som alla andra och smaska på kaffebröd. Hon tycker om att pussa på mig. Jag däremot vet inte riktigt om jag tycker det är så gosigt.

När alla hade gått hem var jag så trött. Jag fick pyjamas på och lite välling. Efter det så somnade jag sött i min säng. *Zzzz* drömmer om när jag fyller år *Zzzz*

1 kommentar:

Anna sa...

Tjejer och pussar hinner du med, det är bättre att spana lite på håll. Din mammas kusin Andreas är ju 11 år och är fortfarande inte intresserad av tjejer. du Neo ge pappa en grattis kram från Anna, Peter o Andreas. Ha det så bra!