onsdag 20 februari 2008

Spruta


Idag har det hänt mycket. På förmiddagen var mamma och jag ute på promenad. Jag fick ha min coola mösskepa på mig. Den är hur tuff som helst. Jag har inte fått ha den på mig innan, eftersom den inte är så varm, men idag var det så pass milt att den räckte gott och väl. När vi kom hem hade pappa vaknat. Han busade massor med mig. När han svingar upp mig i luften skrattar jag som aldrig förr. Efter mycket bus var det dax att gå till BVC. När vi satt och väntade på våran tur spanade jag in två bebisar som satt vid oss. De var så plutte små. Mamma sa att hon redan glömt bort att jag har varit så liten. Konstigt, det var ju inte längesen. Hon måste ha dåligt minne, hihi! Jag har blivit ännu större nu. BVC tanten kände knappt igen mig idag. Hon tyckte jag hade förändrats massor. Nu väger jag 6.900 gram och är 68 cm lång. Ja, lång kille det kommer jag nog bli. Jag fick spruta idag med. Mamma tyckte det var otäckt så jag fick sitta i pappas knä. Det var inte så farligt. Jag gnällde till lite bara, men det gjorde jag för att tanten höll fast mitt ben. Mamma och pappa tyckte jag var jätte duktig. BVC tanten sa att man kan få feber och känna sig lite hängig efter sprutan. Så blev det för mig. Ikväll har jag varit jätte trött och varm. Hoppas det blir bättre tills imorgon så jag orkar busa med pappa.
När vi kom hem från BVC kom prästen som ska döpa mig på besök. Han informerade mamma och pappa hur allt kommer att gå till. Jag satt i mammas knä, lyssnade och spanade in prästen. Han såg inte så farlig ut, jag började inte gråta i alla fall, och det bådar ju gott inför dopet.

1 kommentar:

Anna sa...

Hej Neo! Vad du har blivit stor och tydligen tycker du om att sitta, det ser man på bilderna i din blogg. Du skulle ha en gåstol, din mammas kusin Andreas älskade att sitta i en sån. Vi ses!
Kram från Andreas Anna o Peter