söndag 10 februari 2008

Sitter


Idag vaknade jag tidigt. Redan klockan 05.30 ville jag ha välling. Jag blev trött efter all mat och somnade om mellan mamma och pappa. Nästa gång jag vaknade var klockan 10.30 Då gick vi upp alla tre och startade vår dag.

Jag har kommit på hur man gör för att sitta nu. Mamma och pappa håller mig bara lite lätt i händerna. De säger att jag är så stark i nacke och rygg. Sitter rakt och jätte stadigt. Det är så kul att sitta. Jag vill inte göra något annat nu. Ligger ner gör inga starka och rediga killar som jag.

På eftermiddagen åkte vi till farmor och farfar. De bjöd mamma och pappa på goda smörgåsar. Jag satt som vanligt i fotöljen som farmor alltid gör i ordning när jag kommer. Där satt jag och myste tillsammans med min tiger och tittade på dem när de fikade. Jag fick jätte tuffa kläder av farmor och farfar. Ett par jeans och en t-shirt. Jag blev så glad. De är så snälla som ger mig så fina kläder.
Jag skrattade mycket med farmor och visade hur bra jag kan sitta.

På vägen hem från farmor och farfar stannade vi till på Ica Maxi. Jag fick sitta i min bilbarnstol i kundvagnen igen. Jag tycker det är så spännande att titta på alla saker. Säger inte ett pip, bara tittar med mina stora ögon.

Imorgon är mamma och jag själva hemma. Då ska jag fortsätta träna på att sitta. Måste ligga i hård träning nu så att jag kan sitta själv snart. Det kommer inte ta lång tid, stark kille som jag är.

Inga kommentarer: