onsdag 13 februari 2008


Idag var jag morgonpigg. Det var inte mamma. Hon såg väldigt trött ut, men det struntade jag i. Efter lite välling så gosade vi i soffan. Jag älskar att ligga där med gosefilten över mig och jollra. Mamma och jag brukar titta på nyhetsmorgon. Barnprogrammen brukar börjar lagom tills jag har ätit färdigt. Då tittar jag med mina stora ögon. Det är ju så mycket fina färger.
Mamma har ordnat en stor mjuk filt på golvet till mig. Där tycker jag om att ligga och titta på alla mina gosedjur. Idag har jag börjat greppa lite saker. Jag tar tag i min tiger eller min zebra och tittar på dem. Mammas fingrar tar jag också tag i och studerar. Allt ska jag föra till munnen och smaka på. Tiger och zebra är mycket slemmiga, hihi.
På eftermiddagen tog mamma och jag en promenad i det underbara vädret. Jag var vaken nästan hela tiden. Jag tycker om att ligga och titta ut. Ibland skrattar jag lite åt mamma. Jag tycker det är intressant med trädgrenar. När de visar sig spärrar jag upp mina ögon. Det var skönt att få lite sol på sig, men det tar på krafterna. Jag var väldigt trött under kvällen. Nu måste jag sova så jag orkar med morgondagen som är alla hjärtans dag. Vet inte riktigt vad det betyder, men det verkar ju som en dag full med kärlek. Jag som får så oerhört mycket kärlek varje dag. Herregud! Hur ska jag orka med ännu fler pussar? Det är bäst jag sover nu då, så jag är utvilad till morgondagens alla pussar.

Inga kommentarer: