fredag 15 februari 2008

Bebisträff hemma hos mig


Idag kom alla bebisar med sina mammor hem till oss. Vi brukar ju träffas en gång i veckan. Mamma hade köpt färska frallor som hon bjöd på. Medans våra mammor fikade låg vi på min Ior filt och busade. Jag tyckte det var konstigt till en början med andra bebisar på min filt. Jag stirrade på dem och höll koll så att de inte rörde mina gosedjur. Mamma sa att man måste dela med sig. Det kanske hon har rätt i. När Nikita höjde rösten blev jag jätte rädd. Som tur var fanns mamma vid min sida, och hon tröstade mig i sin varma goa famn. Efter fikat gick vi alla ut en sväng i det vackra vädret. Vi mötte en gammal dam som var pratglad. Hon tyckte det såg mysigt ut med så många mammor på promenad. Hon tittade in i vagnarna och tyckte vi bebisar var så söta. Efter promenaden gick vi hem till oss igen. Mammorna fikade ännu mer. De var tvugna att värma sig med lite kaffe.
Klockan halv sex gick alla hem. Då var jag helt slut. Somnade gott efter lite välling i mammas famn.

Inga kommentarer: