tisdag 22 januari 2008

Shopping



Pappa har varit ledig både igår och idag. Jag och mamma tycker det är så mysigt när han är hemma med oss.

Igår gick mamma med mig i vagnen till Coop Forum. Pappa var lat och åkte bilen. Vi möttes upp inne i affären. Jag sov hela vägen till Coop. När vi kom in i affären så öppnade mamma upp vagnen så att jag inte skulle bli så varm. Jag låg och tittade på allt. Det var så spännande. Jag sa inte ett pip utan bara tittade med mina stora ögon. Ibland tittade mamma och pappa in till mig i vagnen och då började jag skratta. Efter att ha handlat massor av mat åkte vi bilen hem. Väl hemma somnade jag på stört. Det tar på krafterna att titta på så mycket.

Idag var jag morgontrött som vanligt. När klockan var 07.00 började jag knorra lite i min säng. Jag hade inte riktigt bestämmt mig för om jag ville vakna eller inte. Pappa tog upp mig ändå vilket jag tyckte var taskigt. Det tog lång tid innan jag orkade öppna mina ögon när jag låg på skötbordet. Jag var ju så himmla trött. När jag väl hade fått upp mina ögon så kände jag hur det kurrade i magen. Som tur var hade mamma gjort färdigt en flaska välling.
Det var strålande sol och minus en grad ute idag. Jag, mamma och pappa gick ut i det fina vädret. Vi promenerade till ÖB. Jag somnade som vanligt i vagnen. När vi kom fram till ÖB tog mamma av mig mössa och vantar, då vaknade jag till lite men somnade snart igen. Det kom fram en farbror och tittade på mig. Han tyckte jag var SÅ söt. Och det har han ju faktiskt helt rätt i. Mamma och pappa fyndade en hel del saker som är bra att ha. Det är tydligen väldigt billigt i den affären. Efter lite handlande så bar det av hem igen. Vi var ute i över två timmar.

Annars så skrattar jag väldigt mycket nu. Jag suger och slickar mycket på mina händer också. Kaninen som jag fick i julklapp av min gammelfarmor tycker jag mycket om. Brukar ha den nära mig när jag ligger i min babysitter. Den är så gosig att krama och slicka på. Mamma har sagt att hon ska köpa en snuttefilt till mig eftersom jag är så tuttig av mig. Den längtar jag efter. Då ska jag snutta som aldrig förr.

1 kommentar:

Stella Marie Tendler sa...

börjar att mulla till sig lite tror jag...!