torsdag 3 januari 2008

Är vintern här nu?


Idag tog mamma och jag en promenad i vintervädret. Vi var ute i över en timma. Det var riktigt kallt med blåst och snö. Jag låg i min varma åkpåse med mössa och vantar så jag frös inte. Mamma däremot var riktigt frusen när vi kom hem. Jag och mamma ville inte störa pappa när han låg och sov, därför gick vi ut en stund. Pappa jobbar nämligen natt den här veckan och då är det viktigt att han får sova på dagarna. När vi kom hem låg jag och skrattade åt mamma. Hon förstår nog inte hur dum hon ser ut när hon apar sig för mig.

Jag var jätte orolig inatt eftersom pappa inte var hemma. Ville inte sova! Mamma har därför varit lite trött idag. Klockan fyra vaknade pappa. Då fick jag äntligen prata och busa med honom, pappagris som jag är.

2 kommentarer:

Stella Marie Tendler sa...

usch ja! det är kalt här med...Var på BVC idag, det blåste riktigt ordentligt brrr!! Vad söt han är, ser så nöjd ut. Vi har samma body..fast till stella är den fö liten nu, har vuxit bra! När ska ni till BVC igen?

Stella Marie Tendler sa...

kallt...& ricktigt grrr..!!