tisdag 1 januari 2008

Första dagen på det nya året



Igår fick jag uppleva min första nyårsafton. Det var kul. Jag kände mig så fin i skjorta och fluga. Flugan var ganska god att suga på också. Mamma och pappa var ganska tråkiga. De bara åt och pratade med Linda och Jörgen. Jag satt ganska länge i min kusin Teklas babysitter och tittade på dem, men till slut blev jag alldeles för uttråkad och somnade. Jag somnade så djupt att jag missade raketerna. Jaja, nästa nyårsafton när jag är lite äldre så kanske jag får se dem.


Idag har jag varit trött. Enligt mamma och pappa så är nyårsdagen en dag där alla är ganska trötta. Det måste vara därför jag har velat sova så mycket idag. Hela förmiddagen låg jag och gosade i sängen mellan mamma och pappa. Att ligga i mamma och pappas säng är så mysigt tycker jag. På eftermiddagen tog vi en liten promenad. Så fort mamma la mig i vagnen så somnade jag. Nej, det får bli ändring på detta sovande. Nu när det är nytt år så ska jag börja med att vara vaken mer och upptäcka livet med allt vad det innebär.

1 kommentar:

Anna sa...

Vilken stilig nyårskille