torsdag 17 januari 2008

Läkarbesök


Idag var det tydligen städdax här hemma igen. Mormor, morfar och morbror kommer och besöker mig på lördag, då måste det ju vara fint. Jag längtar så tills jag får träffa dem! Mamma och pappa for runt i lägenheten så jag blev alldeles snurrig i huvudet. Till en början satt jag i min babysitter och tittade på dem, men beslutade mig ganska snart för att somna. Blir ju så uttråkad när jag inte får någon uppmärksamhet. Mamma la mig i vagnen och där somnade jag riktigt gott. Tydligen så snarkade jag så pass att jag nästan överröstade dammsugaren.

På eftermiddagen bar det av till läkaren. Det var spännande där. Först fick jag klä av mig naken (tur att mamma hade en mysig filt att svepa in mig i) för att sedan bli vägd och mätt. Nu väger jag 5915 gram och är 63 centimeter lång. Börjar bli en riktigt stor kille nu. Sen började läkaren att klämma och känna på mig. Jag pratade massor med henne och tittad på gosedjuren som hängde över mitt huvud. Jag fick ett stort A i betygsboken. Kan ju inte få annant, jag är ju faktiskt världens bästa bebis!

1 kommentar:

Stella Marie Tendler sa...

ojoj!! vad lång han är. får väl vara glad om stella är 63...jo det bör hon vara nu. väger ju närmare 7kg (klumpen) Stella har damma body/tröja. hon har inte haft sin än...det är nämligen en tröja vi har och det är så träligt tycker jag, åker upp och sådär!! Ha det bra i helgen och hälsa mamma och pappa, bror!! /marie & pierre