torsdag 24 januari 2008

Pigg som få


Idag har jag varit en liten buskille. Mamma har haft fullt upp, för sovit har jag inte gjort mycket. Det började med att jag väckte mamma genom att "skaka galler" Jag busade så pass att hela min säng skakade. Mamma undrade vad jag höll på med, tände lampan och tittade efter. När jag såg mamma så log jag med hela ansiktet. Det blev ännu roligare när hon visade sig för då förstod jag att jag skulle få komma upp.
Resten av dagen har jag hållt i gång mamma. Har bara sovit ca en halvtimme. Jag vill absolut inte ligga ner när jag är vaken längre. Det är mycket roligare att stå. När jag sitter i min babysitter så försöker jag resa på mig. Jag kämpar länge. När jag kommer på att jag sitter fast börjar jag prata med min kanin istället. Mamma och pappa säger att jag är stark för att bara vara två månader. Man måste ju börja träna upp musklerna i tid, hihi. Nappen är inte så populär längre. Jag stoppar hellre in hela handen i munnen. Mamma och pappa får ofta tvätta mina händer för de är mycket inne i munnen.
Mamma och jag var ute på en liten promenad idag också. Jag sov inte en blund. Tittade på min kanin och på mamma. Iblande pratade mamma med mig och då skrattade jag.

Imorgon är pappa hemma på dagen. Då ska jag hålla igång så han får se vilket litet busfrö jag börjar bli.

Inga kommentarer: