söndag 27 januari 2008

Besök hos farmor och farfar



Idag hälsade jag och mamma på farmor och farfar. Pappa låg hemma och sov eftersom han hade jobbat natt. Farmor och farfar bor i Kungälv så vi fick ta bilen. Jag satt i min bilbarnstol och tittade hela vägen. Mamma och pappa har en spegel i bilen så de kan se mig när de kör. Den har de fått av farmor och farfar. Mamma tycker den är jätte bra för då kan hon ha koll på mig där bak. Jag tycker den är mindre bra, för då kan jag inte hitta på en massa bus, hihi!

Farmor och farfar tyckte att jag hade blivit så stor och var med så mycket mer än tidigare. Det var ganska längesen de såg mig och jag växer ju för varje dag så jag förstår dem. Jag visade dem att jag kan skratta en massa. Jag fick jätte tuffa kläder av dem som jag är super glad för. Dem hade farmor köpt i en affär i Kungälv. Jag hoppas mamma kommer att åka dit någon dag och köpa mer kläder till mig.
När mamma, farmor och farfar fikade satt jag i en fotölj som farmor hade gjort i ordning med en massa kuddar och leksaker i. Jag var inte så intresserad av leksakerna, tyckte att mina händer var roligare. När fikan var avklarad ville jag inte vara med längre. Jag var så trött. Mamma la mig i vagnen och så gick de ut på promenad med mig. Jag somnade direkt. När jag vaknade så var jag hemma och inte hos farmor och farfar. Det var tråkigt, men mamma har lovat att vi snart ska åka och hälsa på dem igen. Då ska jag vara vaken lite mer och busa, busfrö som jag är.

1 kommentar:

hannah sa...

Hej. Såg att jag hade kvar adressen till denna sidan här på jobbet sen du visade mej Patrik. Så jag kikade in lite noggrannare. vet inte om jag sa det men vad otroligt söt han är! Och vilka ögon:-) Fast det vet/tycker ni ju såklart redan, men jag kan tycka att de flesta bebbar är.... ja, hmm... mindre söta, men han är verkilgen supersöt. och vilka goa kinder:-)
Skönt oxå att läsa att han är så glad och sover så bra- folk har ju en tendens att överösa en med skräckhistorier om förlossning, brist på sömn mm mm när man bara har 4 v kvar till BF. ;-)
Grattis igen till er alla 3, Hannah (Astra)