fredag 11 januari 2008

Mina händer


Har ni undrat vart jag har tagit vägen? Jag lever, har bara haft fullt upp med annat. Det finns ju så otroligt mycket att upptäcka här i livet.
Jag har börjat titta lite på min hand nu. För den till munnen och smakar lite på den. Det är mest min vänstra hand som är intressant. Tydligen så började pappa också använda den först när han var bebis. Tummen för jag allt mer och mer till munnen. Det tycker inte mamma att jag ska göra. Jag bryr mig inte det minsta om vad hon tycker utan gör precis som jag vill. Det är på mina villkor hela tiden. Tänk vad bra man kan ha det. Det är inte svårt att bli bortskämd här inte, hihi! Jag tycker att taket,gardinerna och en kontakt i vardagsrummet är jätte skoj. När jag tittar på dem så ler jag med hela ansiktet. Även mina kompisar som hänger över skötbordet är roliga. Med dem pratar jag och ler. Kan ligga där hur länge som helst. Jag och mamma brukar spendera många timmar inne på toaletten om dagarna. Undra om mamma tycker det är så kul? Annars så sover jag mycket nu. Både på dagarna och på nätterna. Inatt sov jag från kl 23.15 till 07.40
På morgonen, efter min välling i dag, låg jag mellan mamma och pappa i deras säng och pratade. Jag pratade och skrattade länge med dem.

Idag har mamma och jag varit ute på en långpromenad. Vi har inte varit utanför dörren på två dagar för det har blåst och regnat, men idag kom solen fram och det var riktigt skönt. Pappa jobbar ikväll så mamma och jag ska ha lite fredagsmys för oss själva. Tycker det är tråkigt när pappa jobbar. Imorgon när han är ledig ska jag och han gosa massor.

Idag sätter jag in en bild på mamma och pappa. Det är ju deras blogg också. Nästa gång kommer det en bild på mig. Jag är ju trots allt sötast.

2 kommentarer:

Anna sa...

Visst är mamma och pappa ett vackert par, men visst är det dej Neo man vill se. Kram från oss i Motala

Stella Marie Tendler sa...

Ja neo är sötast...hihi!! Det är lustigt det där, med händer alltså. Stella började oxå med vänster. Den är fortfarande den hon använder mest.