söndag 20 januari 2008

En helg med mormor & morfar



I lördags kom äntligen mormor och morfar på besök. Jag försov mig lite. De möttes av en liten nakenfis på skötbordet. Var mitt uppe i morgontvätten när de kom. Det gjorde tydligen ingenting. Jag fick mängder av pussar av dem. Sen tog mormor över. Mamma fick inte fortsätta att klä på mig, och så fortsatte helgen. Det är inte mycket man får vara hos mamma när de kommer på besök. Men jag är ju med mamma hela dagarna annars.

Under lördagen vågade vi oss inte ut för det blåste halv storm. Vi var inne och myste. Jag bjöd mormor och morfar på en massa leenden och så pratade jag som aldrig förr. Jag fick två jätte fina pyjamas, ett par tuffa byxor och en bodie av mormor och morfar. Mamma säger att jag måste bli lite större innan jag kan använde kläderna. Det tycker jag är synd, men den som väntar på något gott....
På kvällen kom pappa hem från jobbet. Han hade köpt med sig pizza hem. Jag ville inte sitta i min babysitter medans de åt. Som tur var tog mamma upp mig och jag fick sitta i hennes knä. Det var kul att få vara med och spana in läget lite.

Idag efter jag fått min morgon välling klockan 06.30 så gick jag och mamma och la oss igen. Vi somnade båda två och vaknade av att morfar kom in i sovrummet. Han tyckte vi var söta som låg i sängen och gosade tillsammans. Jag ville inte vakna. Jag fick sova medans de åt frukost. Efter mycket gosande med mormor och morfar på förmiddagen så gick vi ut en sväng. Jag somnade som vanligt i min vagn. Morfar körde mig. Han tyckte att min vagn var lätt att köra. Världens skillnad mot den vagnen mamma låg i när hon var bebis.
Helgen gick jätte fort och på eftermiddagen var mormor och morfar tvugna att åka hem. Jag tyckte det var tråkigt när de åkte ifrån mig. Längtar tills de kommer och hälsar på nästa gång. Då ska jag visa en massa nya saker som jag förmodligen har lärt mig.

Inga kommentarer: