söndag 6 januari 2008

Kalas


Igår var jag, mamma och pappa på kalas. Min kusins pappa fyllde år. Mamma och pappa var tråkiga som de brukar när vi är borta. De bara äter och pratar. Som tur var hade jag farmor där. Vi satt och pratade med varandra, sen visade hon mig runt i Linda och Jörgens hus. Min kusin Tekla är en livlig prick. Hon brukar pussa mig. Jag vet inte riktigt om jag tycker om det. Har hört talas om någonting som kallas tjej baciller.
När allt folk gått hem somnade jag i fasters famn. Bättre faster kan man inte ha. När vi kom hem klockan 23.30 ville jag ha lite mat för att lugna ner mig. Klockan 00.00 somnade jag, mamma och pappa tillsammans. Jag sov hela natten, ända fram till klockan 08.20 då var jag jätte hungrig. Jag har börjat sova hela nätter nu utan att äta. Det tycker mamma och pappa är jätte duktigt.

Jag har inte varit utanför dörren idag för det har snöat och blåst så mycket. Mamma och pappa tyckte vi bara kunde vara inne och mysa. Det var ett klokt beslut tycker jag. Ikväll är det baddags. Jag ÄLSKAR att bada!

Imorgon är det en ny dag med nya upplevelser. Mamma har lovat att vi ska gå ut och titta på snön, och det tycker jag ska bli spännande.

Inga kommentarer: