onsdag 23 januari 2008

Bebisträff


Idag åkte jag buss för första gången. Det var väldigt sövande, somnade så fort jag kom på bussen. Mamma och jag träffade andra mammor med sina bebisar idag. Mammorna hade träffats på nätet och bestämt träff med varandra på Eriksberg. När vi väl hade kommit in på cafét var det jätte mysigt. Ute var det inte skönt, regnade som vanligt. Det var ett fint café som passade alldeles utmärkt för mammor med vagnar. Vi var ett gäng på sju mammor så det behövdes ordentligt med plats. Vi bebisar tar inte så mycket plats men våra vagnar gör det. Jag sov länge. Mamma fick då tid att äta och dricka lite kaffe. Jag hörde mamma prata medans jag låg i min vagn och gottade mig. Hon behövde nog verkligen prata av sig med andra mammor, så som hon kacklade. När jag vaknade var jag jätte hungrig men glömde snabbt av det när jag såg andra bebisar. Oj, vad det var spännande! Tuva och jag spanade in varandra rejält. Efter ett tag blev det ett väldigt gnäll på de andra bebisarna. Jag bara tittade på dem. Förstår inte varför de gnällde så. Själv satt jag bara och tittade och pratade. Mamma tycker jag är så duktig och snäll. Världens goaste kille säger hon. Efter mycket prat och tittande så kom jag på att jag var hungrig. Käkade lite och sen spydde jag som aldrig förr. Det ville inte ta slut på kräket. Det var tur att mamma hade med sig ombyte till mig. Efter att ha fått nya torra kläder så var det dags att åka hem. Som vanligt somnade jag i vagnen. Mamma var jätte blöt när hon kom hem, men inte jag. Jag har det så gott i min vagn. Pappa hade kommit hem från jobbet när jag och mamma kom hem. När jag fick se pappa blev jag så glad att jag log med hela ansiktet. Bättre pappa kan man inte ha!

Inga kommentarer: