fredag 18 januari 2008

Morgontrött


I dag sov jag ända till klockan 07.30 Jag måste ha varit väldigt trött eftersom jag somnade klockan 22.00 Mamma blev tydligen orolig för mig, men vadå, det är ju skönt att sova.
Jag har varit väldigt pigg under dagen. Inte så konsigt efter alla timmar med sömn jag fick inatt. Jag har pratat massor med mamma. Ibland pratar vi världsproblem. Då rynkar jag pannan och blir väldigt allvarlig i vår diskussion. Tycker om att härma mamma. Jag försöker att röra munnen som hon gör. När jag lyckas skrattar jag. Det gör jag även när hon rör vid min näsa och mun och låter sådär roligt som bara hon kan. På eftermiddagen låg jag länge i mitt fina babygym. Jag pratade med skalman och skrattade så jag nästan tappade andan.
Mamma och jag var också ute på promenad idag. Jag var vaken hela tiden. Brukar oftast somna i vagnen men idag var jag så pigg. Jag låg och tittade på min kanin som hänger ovanför mitt huvud. Mamma tog bort gardinen från mitt tak fönster på min vagn. Det tycker jag om när hon gör för då kan jag titta ut på den fina himlen.

Imorgon kommer mormor och morfar. Min morbror följer inte med. Det är jag lite ledsen för. Såg ju fram emot att få träffa honom. Det ska i alla fall bli mysigt att få umgås med mormor och morfar. Undrar vad vi ska hitta på för äventyr? Det återkommer jag med imorgon.

Inga kommentarer: