fredag 9 maj 2008

Varmt, varmt, varmt!



Igår var jag och mamma och hälsade på mammas kollegor. De hade flyttat till en annan lokal. De ska snart flytta igen, till Nordstan. Då kan jag och mamma hälsa på oftare. Det tar inte alls lång tid för oss att åka dit, och är man på stan kan man ju bara titta in, på stan är vi ju ofta.
Mamma tyckte det var jätte kul att träffa sina kollegor. Elin och Sara ska också ha bebisar, i augusti. Mamma tyckte de var så fina med sina magar. Alla tyckte jag var så lång, och det är jag ju. Mamma hade med sig bullar. Hon tyckte de var värda det. De jobbar och sliter så mycket. Mamma var duktig och sa nej till bulle. Vi hann bara sätta oss vid bordet så kräktes jag. Det var inte lite heller. Jag luktade inte gott. Blandning av lasagne, mango och gröt, usch! Elin ville inte hålla i mig eftersom jag stank så. Detta kräkande säger mamma, när ska det sluta?? Jag skötte mig bra. Var lite blyg i början, men sen släppte det. Visade hur duktig jag är på att andas innåt (det senaste) hihi!
Vi promenerade till drottningtorget. Där satte vi oss i skuggan. Det är ju så varmt nuförtiden. Mamma vill inte att min känsliga hy ska få sol på sig heller. Jag fick lite fruktpuré och vatten. Sen tog vi bussen hem.

Idag har pappa varit ledig. Han sov ett tag på förmiddagen eftersom han ska jobba i natt. Då busade jag och mamma. Jag knallade omkring i min gåstol. Jag tycker den är jätte kul nu. Nu har jag fått in tekniken. Det går undan så mamma och pappa får akta tårna. Efter lunch så gick vi ut. Mamma och pappa tog en långpromenad med mig. Jag skrattade och prattade i min vagn. Lekte med min snutte tiger, hade hela tassen inne i munnen som vanligt. Jag tycker det är kul att prata med den i munnen. Rätt som det var somnade jag med den i munnen. Mamma och pappa tycker jag är så rolig. När jag vaknade var vi på Backaplan och handlade. Efter lite shopping köpte mamma och pappa glass. Jag blev jätte arg när jag inte fick någonting, så pappa fick springa och köpa fruktpuré till mig, det var smaskens.

Imorgon ska jag och mamma in till stan och träffa mammas kompis Sofia och hennes Johan. Han är en stor kille, två år i sommar.

1 kommentar:

Anna sa...

Blev det inte torrt i munnen med tigerns tass?