onsdag 14 maj 2008

Öppna förskolan


Idag besökte jag öppna förskolan för första gången. Albin var också där med sin mamma Louise. Jag och Albin går så bra ihop. Vi är grabbarna grus med stort G, hihi! Lika busiga båda två. Det var en massa barn där. Vi började med att leka med alla roliga saker som fanns där. Jag ville ha alla för mig själv, samlade sakerna på hög och blev arg om Albin tog någon. Sen var det fika. För 15 kronor fick mamma goda frallor, ost, grönsaker, frukt och kaffe. Jag fick lite frukt som vanligt. Efter fikat så började sångstunden. Den var så rolig! Jag älsar när man sjunger. Imse vimse spindel är favoriten. Vi sjöng och gjorde en massa roliga rörelser. Den bästa sången var nog den när mamma snurrade runt med mig, då skrattade jag högt. Mamma och Louise har bestämt att vi ska börja med babysång i september. Albin tycker ju också att det är kul när man sjunger. Babysången är i kyrkan som ligger precis där vi bor, ja man ser den från våran balkong. Det ser jag fram emot. Först är det sång och sen fika.
Efter ett par timmar på öppna förskolan var jag och Albin jätte trötta. Mamma och Louise gick en sväng med oss. Vi somnade på en gång i våra vagnar.
Nästa onsdag ska mamma till tandläkaren, så då kanske pappa går till öppna förskolan med mig istället.
På måndagar anordnar öppna förskolan utflykter. De ordnar med fika. Det ska nog jag och mamma börja följa med på. Nu när det är så härligt väder vill man ju bara vara ute.
(Mamma glömde kameran idag, typiskt! Får lägga in en gammal bild).

Inga kommentarer: