tisdag 13 maj 2008

Babysim





Idag var det full rulle på morgonen. Inget mys i pyjamas som det brukar vara. Detta pga att jag skulle på babysim. Vi skulle vara där redan klockan 09.00 Jag somnade gott i bilen på väg in till Kungälv för det var i Kungälvs simhall vi höll till. Mamma tyckte det var bra att jag sov lite innan. Jag orkar ju mer när jag är utvilad. Mamma och pappa köpte ett par badbyxor till mig där. Blå, små söta. Mamma har lingonveckan så hon kunde inte bada med mig. Det tyckte hon var tråkigt. Pappa fick bada med mig istället. Nästa gång ska både mamma och pappa bada med mig.
Det var verkligen jätte kul att bada! Jag sa inte ett pip. Han som var ledare tyckte jag var jätte duktig med tanke på att det var första gången. Jag dök till och med. Det var en massa barn där. Det var roligt när jag fick flyta mot barnen. Jag var lite rädd för barn förr men det har släppt nu.
Efter badet fick jag lite välling av mamma. Jag var helt slut men jätte glad för det. Jag hoppad i mammas knä och skrattade. När bilen började rulla hemmåt somnade jag gott.

Väl hemma så la vi oss, hela familjen och gosade. Vi var visst trötta alla tre för vi somnade. Ja, jag somnade efter mycket ålande och pillande på mamma och pappas näsor.

På eftermiddagen åkte vi till Freeport. Mamma och pappa köpte sig fina skor till festen på fredag. De ska på 60 års jubileums fest med pappas jobb. Då ska farmor och farfar passa mig. Jag ska till och med ligga över hos dem.

Imorgon ska jag och mamma träffa min kompis Albin och hans mamma. Vi ska nog gå till öppna förskolan. Det blir första gången i så fall. Vi får se om de har öppet. Jag återkommer imorgon så får ni läsa vad vi hittade på.

1 kommentar:

Anna sa...

Det var väl skönt i vattnet. Hoppas mamma också badar med dej nästa gång.