tisdag 27 maj 2008

Näckrosdammen




I dag har mamma och jag varit ute hela dagen. Vi träffade mina kompisar och deras mammor i brunnsparken, sen promenerade vi tillsammans till näckrosdammen. Jag sov gott i vagnen under promenaden. Vaknade när mamma och de andra handlade lite gott att äta. När vi var framme placerade vi oss under ett träd. Det var så skönt där. Jag var överallt som vanligt. Mamma tycker jag kan lära mig lite av de andra barnen, de sitter så stilla. Jag ska helst leka med alla leksaker på samma gång. Jag är expert på att ta saker från de andra barnen också. Nikita blev jätte sur på mig idag. Det förstår mamma. Jag tog nämligen en av hennes leksaker och slog henne i huvudet med den. Mamma säger att hon får skämmas. Men hon förstår att det inte var meningen. Jag bara är sådan, kan bara inte vara still, bara när jag sover. De andra mammorna tycker jag är så söt och charmig. De beundrade mina blå ögon. De säger att jag kommer att få tjejerna på fall, vad de nu menar med det?
Efter några timmar var jag jätte trött så mamma beslutade sig för att gå hem. Vi promenerade längs hela avenyn. Det var ett väldigt håll igång där. En massa mäniskor som sjöng och spelade musik på lastbilsflak. Mamma förklarade för mig att de tagit studenten och nu firade. Det har tydligen mamma också gjort en gång. Jag var helt fascinerad av allt ståhej. När vi hade kommit en bit och det blev lugnare somnade jag på en gång.

Jag har suttit själv långa stunder idag. Mamma och pappa tycker jag är så duktig.

Imorgon ska jag till farbror doktorn. Mamma tycker det ska bli spännande att få se hur mycket jag har vuxit.

Inga kommentarer: