torsdag 29 maj 2008

Pappa


I dag var vi på sim igen. Pappa tar alltid hand om mig innan och efter badet. Inne på herrar är det nästan inget folk, så det är mycket smidigare. Jag tyckte det var kul som vanligt. Flöt omkring i en badring och tittade på alla andra bebisar. Dök gjorde jag två gånger. Efter badet fick jag lite välling, sen åkte vi bilen hem. Jag somnade gott som vanligt.
På eftermiddagen gick jag och mamma till BVC, igen, hihi! Som vanligt har jag vuxit. Nu väger jag 9660 gram och är 76 cm lång. Doktorn klämde och kände på mig. Jag gjorde det svårt för henne när hon skulle lyssna på mitt hjärta, sladden till stetoskopet var väldigt intressant. Hon hittade inga fel alls. Hon tyckte jag var så fin.
Efter BVC besöket tog vi bussen in till stan för att träffa mormor. Jag hann äta lite innan bussen kom. Det smakar extra gott när man får äta ute. Jag somnade som vanligt på bussen. Mamma promenerade längs hela avenyn ända upp till Park Aveny. Där var mormor på kurs. Jag sov trots allt oväsen från alla studenter. Mamma passade på att köpa en glass och lapa lite sol medans jag sov. Precis innan mormor kom vaknade jag. Jag var lite svårflörtad eftersom jag var nyvaken, men det gjorde inte mormor någonting. Hon verkade så glad över att få se mig. Det blev en snabb träff eftersom mormor och hennes kollegor skulle åka hela vägen till Motala.
Jag pratade oavbrutet på bussen hem. Nu har jag börjat säga pappa också. Jag sa paapaa nästan hela vägen hem. Flörtade med alla gjorde jag med. Så fort någon tittade på mig log jag med hela ansiktet. Det var många som sa att jag var söt. Väl hemma övade jag på att sitta. Jag sitter långa stunder och leker med mina saker.
I morgon har vi inget planerat. Ute i det vackra vädret kommer vi i alla fall att vara.

Inga kommentarer: