torsdag 15 maj 2008

Det börjar gå framåt




I dag har jag haft en dag med pappa. Mamma har varit på stan och gjort sig lite fin inför festen imorgon. Det är mysigt att få vara själv med pappa ibland. För det mesta är jag ju med mamma.
Efter min lunch tog jag och pappa bussen till Backaplan, där träffade vi mamma. Pappa köpte sig en jätte fin skjorta med passande slips. Jag blev jätte trött och somnade i min vagn. Jag drog ner mössan över ögonen och somnade så. Mamma och pappa tyckte jag såg jätte kul ut. De lät mig sova så.

På eftermiddagen blev mamma helt paff. Hon hade lagt mig på lekfilten. Nästa gång hon tittade till mig hade jag förflyttat mig ut på golvet. Jag fortsatte sedan att visa mamma och pappa hur duktig jag är på att ta mig fram. Jag drar fram höger ben mot magen och tar fart samtidigt som jag drar mig fram med händerna. (Det finns en liten filmsnutt på bloggen när jag tar mig fram). Mamma och pappa tycker jag är jätte duktig. Jag är väldigt envis också, speciellt om det ligger någon Neo förbjuden sak framför mig. Såndana saker är så mycket roligare än mina leksaker.

1 kommentar:

Anna sa...

Oj oj, nu får mamma och pappa jaga dej annars kan vad som helst hända.