söndag 11 maj 2008

Täppan




Idag hälsade jag och mamma på farmor och farfar. När vi kom fram till dem var jag jätte trött, så vi tog en promenad. Vi gick till farmor och farfars täppa. Farfar var där och påtade. Mamma fick med sig rabarber.
Det var synd att vi missade korna. Ja, bonden mitt över täppan skulle släppa ut sina kor idag för sommaren. Vi väntade länge men inga kor kom. Det hade varit kul att se dem springa omkring. De blir ju så glada när de får komma ut på ängen.
När vi kom hem till farmor och farfar fick jag mat. Det var gott. Mamma blev lite förvånad att jag ville äta. Jag har inte varit så intresserad nu när det har varit så varmt ute. Mamma fick god paj.
Jag och farmor satt och lekte på golvet. Farmors leklåda var väldigt intressant. Jag välte den så att alla saker föll ut på golvet. Jag vill gärna leka med alla saker på en och samma gång. Jag blir ofta arg. Jag vill så mycket mer än vad jag kan. Helst av allt skulle jag vilja kunna gå. Sitta och krypa är inget för en stor kille. Jag vill springa omkring. Det är tur att jag har min gåstol. Den tycker jag verkligen om.
Efter mycket bus hos farmor och farfar blev jag jätte trött. Somnade så fort bilen började rulla, sen sov jag hela vägen hem.

Igår var jag och mamma inne på stan. Där träffade vi mammas kompis Sofia och hennes son Johan. Han är snart två år. Vi gick till Språkcafét. Jag sov i vagnen medans mamma fikade. Vaknade först när det var dax att gå. Vi promenerade genom Haga och vidare in till stan. Det var så himla varmt. Vi satte oss i skuggan och mamma åt glass. Sofia och Johan gick hem till sig (de bor mitt i stan). Mamma och jag tänkte gå lite i affärer men orkade inte i värmen. Vi åkte hem till pappa istället.

Inga kommentarer: