söndag 25 maj 2008

En underbar helg





Vilken helg det har varit! Vädret har varit kanon, sol och riktigt varmt, men det bästa av allt, mormor och morfar har varit här! Vi har haft så mysigt och kul tillsammans.
I fredags dök de upp. Mormor hade plockat en bukett med liljekonvaljer till mamma. De var så vackra och luktade så gott. Jag var ganska trött när mormor och morfar dök upp. De kom ganska sent, men jag visade ändå vilket busfrö jag är. De tyckte jag hade blivit så stor.
På lördagen tog vi bussen in till stan. Jag fick en jätte fin solhatt av mormor och morfar. Av mamma och pappa fick jag en massa fina fix kläder. Efter lite shopping tog vi en promenad till språkcafét. Mormor och morfar turades om att köra min vagn. Jag sov gott under promenaden. Vaknade när de hade fikat klart. Jag fick lite mat innan vi gick vidare. Vi promenerade genom haga och tillbaka in till stan. Vi stannade till vid en glasskiosk och satte oss sedan i solen och åt glass. Det sista vi gjorde innan vi åkte hem var att besöka saluhallen. Där köpte mormor och morfar kött som de skulle ha till kvällen.
Jag var så himla snäll under dagen. Jag bara var i min vagn. Tittade på allt med mina stora ögon.
På kvällen grillade pappa och morfar. Det var premiärgrillning. Mamma och pappa köpte nämligen ny grill i torsdags. Enligt mamma, pappa, mormor och morfar så var köttet super gott. Jag fick spagetti med köttfärssås istället. Det var inte fy skam det heller.
På kvällen hade jag jätte svårt att somna. Det är väl klart att jag inte vill sova när mormor och morfar är här. Till slut la sig pappa med mig i sängen och då somnade jag gott. Det gjorde pappa med, hihi!
I dag åkte vi och tittade på bilbarnsstol till mig. Jag har ju vuxit ur min stol som jag har nu. Vi hittade en jätte bra. Mormor och morfar tycker det är viktigt att jag har en bra och säker stol så de köpte den åt mig, supersnällt!! Jag fick den i sex månaders present, för idag blev jag faktiskt sex månader. Gammael farmor hade skickat med en present också, en tummen bok som prasslar. Jag tycker den är jätte kul! Jag fick äver två haklappar av mormor och morfar. De ska jag ska ha för att skydda mina kläder. Det blir så fula fläcker av maten. Nägra av mina bodiesar har fläckar som inte går bort, och det är mamma så ledsen för. Av mamma och pappa fick jag en kul leksak och ett solskydd till min vagn. Efter mycket handlade blev mamma, pappa, mormor och morfar hungriga. De bestämde sig för att gå till salladsbaren Paprika. Jag blev trött och somnade på vägen dit.
Innan vi åkte hem igen köpte mamma och pappa en morsdag tårta. Den såg så god ut. När de fikade så satt jag i min stol och tittade. Dreglet bara rann. Mamma sa att jag inte får äta tårta än och hämtade ett rån till mig istället. Det fick duga. När jag har sugit på dem ett tag så de har blivit mjuka är de riktigt goda. På tal om morsdag. Mormor fick en jätte härlig kroppspeeling kräm från bodyshop av mamma i morsdag present. Av mig (fast pappa har ordnat, hihi!) fick mamma en ansiktsbehandling. Hon blev så himla glad. Jag tycker hon är värd lite egen tid. När jag tänker efter så tar jag nog på mammas krafter, yrväder som jag är.
Sen var det dax för mormor och morfar att åka hem. Helgen gick så fort. Nu dröjer det ända till midsommar tills jag får se dem igen. Då ska jag stanna en hel vecka hos dem. Hoppas det blir fint väder så att jag kan bada i polen de ska köpa till mig. Gud vad jag längtar. Det gör visst mamma med.

1 kommentar:

Anna sa...

Ja, ni verkar haft en underbar helg. Jag tror nog mormor o morfar tyckte att tiden gick alldeles för fort. Det skulle vara så kul att träffas allihop och ha picnic ute i det gröna, det är ju faktiskt inte så långt till Göteborg. Många kramar från A.P.A