måndag 26 maj 2008

Mamma


I dag har mamma och jag haft en mysdag på stan. Alla mina vänner var upptagna så mamma och jag åkte in till stan själva. Jag var jätte trött och somnade gott på bussen. Hemma ville jag absolut inte sova. Efter lunch var jag så trött att jag nästan inte kunde hålla mina ögon öppna, men jag vägrade att sova. På bussen kunde jag inte låta bli att somna. Det är väldigt sövande att åka buss. Nu förtiden har jag väldigt svårt att somna. Förr så var det bara för mamma och pappa att lägga mig i sängen så somnade jag. Nu ska jag hålla på att böka. Jag snurrar runt i sängen, lägger mig på mage och blir jätte ledsen så fort mamma eller pappa går ut ur rummet. Oftast är det pappa som sitter hos mig på kvällen. Han kan få sitta där länge. När jag väl har somnat så sover jag en liten stund och så vaknar jag. Så håller jag på ett tag under kvällen. Ibland även på nätterna. Mamma och pappa har varit bortskämda, men det kanske blir bättre framöver.
I stan gick mamma och jag i affärer och tittade på allt fint som finns. Som vanligt kunde inte mamma låta bli att handla lite kläder till mig. Innan vi åkte hem igen så tog vi en fika. Mamma drack kaffe. Jag satt i min vagn och pratade. Flörtade med en tant som satt bredvid oss. Hon tyckte jag var så söt och charmig.

Jag har börjat säga mamma nu. Gissa om mamma är glad, hihi! Jag har gjort det flera gånger idag.

Imorgon ska mamma och jag in till stan igen. Då ska vi träffa alla mina polare och deras mammor. Det ska bli kul! Får se vad vi hittar på. Det ska bli jätte fint väder så kanske blir det mys i någon park.

1 kommentar:

Anna sa...

Vad skönt det ser ut att vara på balkongen. Visst är det morfar i bakgrunden jag känner igen händerna. Sola lungt