måndag 19 maj 2008

Utflykt med öppna förskolan


Idag efter lunch gick jag och mamma till öppna förskolan. Där mötte vi upp en massa andra mammor med deras bebisar. Vi promenerade i samlad trupp till en lekpark. Det var underbart ute, soligt. Några av barnen satt i sanden och grävde. De var lite äldre än mig. Jag satt och tittade på dem. Det såg så roligt ut med all sand. Jag längtar tills jag kan sitta så, till sommaren kanske? Jag fick nöja mig med att sitta i mammas knä, det var inte fy skam det heller. Jag blev polare med Josefin, 5 månader. Vi pratade mycket med varandra. Efter ett tag blev jag väldigt trött. Mamma hann bara lägga mig i vagnen så somnade jag. Då passade mamma på att fika. Nanette som håller i utflykterna hade med sig kaffe och bullar. Efter en halvtimma vaknade jag. Då var det full rulle igen, med mycket hopp och skutt i mammas knä.
När mamma och jag kom hem fick jag lite middag, kyckling med couscous och tomat, mumms! Efter maten blev jag jätte trött. Mamma och jag gick och la oss i sängen klockan 16.30 Vi somnade på en gång och vaknade först klockan 18.45!! Det tar på krafterna att vara ute i friska luften.
Imorgon ska jag på babysim igen. Det ska bli kul att få bada med både mamma och pappa.

Jag går för det mesta omkring i min gåstol nu. Jag har kommit på hur man öppnar kökslådorna. Det är väldigt spännande saker där i. Mamma tycker inte om det och säger nej. Ordet nej tycker jag inte om. Jag förstår att jag inte får fortsätta när mamma säger så och då blir jag jätte arg!

I fredags var mamma och pappa på fest. Då var jag hos farmor och farfar. Farmor kom och hämtade mig klockan 14.00 på fredagen. Hon tog våran bil. Enklast så eftersom min bilbarnstol sitter i den. Jag stannade över natten. Farmor och farfar hade köpt en säng till mig. Jag var så duktig, sov hela natten utan problen. Klockan 07.30 på lördag morgon hörde farmor mig prata i sängen. Vi hade en jätte mysig helg tillsammans. Mamma och pappa tänkte så klart på mig hela tiden, men de kunde ändå slappna av på kvällen. Det var en trevlig fest med mycket folk, ca 1500 personer. Festlokalen låg fint vid vattnet. Det bjöds på mycket god mat och underhållning. Ingvar Oldsberg och Björn Hellberg var där och hade på spåret tävling. Temat för kvällen var nämligen på spåret. Sonia Aldén och Alcazar var några av artisterna.
Mamma och pappa passade på att ta sovmorgon på lördagen. Klockan 14.30 kom farmor och farfar och lämnade mig. Jag blev jätte glad när jag fick se mamma och pappa. Jag fick massor av pussar och kramar. Det märks att jag är mamma och pappas allt.

Inga kommentarer: