onsdag 28 maj 2008

Gunga





I morse vaknade jag tidigt som vanligt. Det måste bero på att det är så ljust ute nuförtiden. Mamma och pappa funderar på att köpa rullgardiner. Kanske kan det göra mig mindre morgonpigg. Pappa lät mamma sova i morse och gick upp med mig. Pappa är bra snäll han.
Jag har en bra snurrig mamma jag. I dag gick vi till BVC för att träffa doktorn och väga och mäta mig. Mamma och jag satt länge och väntade på att det skulle bli våran tur. Till slut gick mamma och frågade om vi verkligen hade tid idag. Det visade sig att vi skulle vara där imorgon, så vi fick gå igen. Vi tog en promenad i solen. Jag somnade nästan på en gång i vagnen. När vi kom hem fick jag lite käk, efter det gick vi ut i solen igen. Vi gick till gungorna på gården. Det var första gången jag gungade. Oj, vad jag tyckte det var kul! Synd bara att pappa inte kunde vara med. I helgen ska jag visa honom vad jag kan.
I morgon ska jag på sim igen. Det är sista gången innan sommaruppehållet. Jag ska fortsätt simma i höst. Sen på eftermiddagen ska mamma och jag in till stan och träffa mormor. Hon är i Göteborg på kurs. Det ska bli så kul att få se henne igen. Tyvärr så blir det bara en snabbis. Mormor åker bil med sina kollegor och de vill hem fort. Ja,ja, bättre en liten stund än ingen alls.

1 kommentar:

Anna sa...

Ja din mamma är lika snurrig som din gamelfaster, jag lämnade Andreas i skolan en morgon och åkte till jobbet. Det visade sig att han var ledig. Addes morfar fick åka och hämta honom för jag hade inte ens lämnat mitt nya telenummer på skolan. Det glömer han aldrig fast han bara var sex år. När Andreas var liten gillade han också att gunga. Jag glömer aldrig en gång när jag gav honom fart skrek han över hela lekparken -Det killar i snoppen.
Kram från Motala