torsdag 27 mars 2008

Freeport



Idag var pappa hemma med mig och mamma. Det tycker jag är supermysigt. När jag vaknade imorse gick pappa upp med mig och lät mamma sova. Det tyckte nog mamma var skönt för hon går ju alltid upp tidigt med mig.
På förmiddagen åkte vi först till Ikea. Mamma och pappa köpte haklappar till mig. Jätte fina! De ser mer ut som en tröja. De har armar och skyddar hela mig, och det behövs ju, så mycket som jag kladdar, hihi! Lite leksaker fick jag med. Efter ett tag så tröttnade jag på att ligga i vagnen. Pappa tog då upp mig och jag fick gå omkring med honom så. Det var spännande. Då såg jag ju mer. När vi var klara på Ikea åkte vi vidare till Freeport. Där säljer de märkesvaror med upp till halva priset. När vi kom dit somnade jag. Mamma och pappa kunde gå och strosa i lugnan ro. När vi skulle åka hem vaknade jag. Jag skrattade och pratade hela vägen hem.

Jag har verkligen kommit på att jag kan röra mig nu. Mamma och pappa vaknar allt som oftast och ser mig ligga tvärs över sängen. Så ligger jag och leker med min tiger. Mamma och pappa skrattar åt mig och då skrattar jag med. När jag ligger på min lekfilt rullar jag fram och tillbaka. Först mage, sen rygg, och så håller jag på så. Jag är jätte stark, och lyfter hela överkroppen med hjälp av armen när jag rullar över på mage.
Jag har upptäckt mitt hår. Ligger och pillar i det. Oftast när jag får välling. Allt som jag ser vill jag greppa. Mina fötter är roliga. När jag sitter pillar jag på dem. Det bästa ordet jag vet nu är nixipixi. När mamma och pappa säger nixipixi skrattar jag jätte mycket. Ja, det händer något nytt med mig varje dag.

1 kommentar:

Anna sa...

Nu är det äntligen vår, det blev sommartid nu i helgen. När du kommer hit i april måste du berätta var Freeport ligger så vi kan åka dit när vi är i Göteborg. Ha det så gott tills vi ses. Kram från A.P.A