tisdag 18 mars 2008

Magläge



Idag har jag varit en pigg liten busunge. Vaknade klockan 05.00 Pappa skulle upp då för att sedan åka till jobbet. Jag ville göra samma som pappa och vägrade att somna om. Det var bara för mamma att gå upp. Hon såg inte helt nöjd ut, men det struntade jag i, hihi! Morgonen fortsatte med bus. Jag sov endast 20 minuter på hela förmiddagen. Jag börjar bli expert på att ligga på mage nu. Jag vill inte ligga på rygg längre. När mamma lägger mig på rygg rullar jag över till mage. Jag ligger så länge och plockar med mina saker. När jag blir trött rullar jag tillbaka till rygg. Sådär håller jag på. Rätt som det är har jag förflyttat mig en bra bit. Ibland för jag upp benen mot magen, precis som man gör när man kryper, men jag kommer ingen vart. Är inte så stark än. Men snart så....
På eftermiddagen gick jag och mamma ut en sväng. Det var ett fantastiskt väder. Strålande sol och kallt. Jag somnade gott. Vi var ute i två timmar. Strax efter att vi kommit hem dök pappa upp. Det är så kul när han kommer hem för han busar så med mig. Jag älskar när jag får hoppa "stuttsmatta" Pappa kastar upp mig i luften. Då skrattar jag så jag nästan tappar andan.
Snart är det påsk och jag har redan fått ett påskägg. Mormor och morfar skickade ett med posten. De är så snälla. Jag fick en jätte fin bitring. Man kan lägga den i kylen så den blir lite kall. Det blir skönt för mina tänder.

1 kommentar:

Anna sa...

Du kan t.o.m lägga din bitring i frysen så det blir som iskristaller, det blir lite mer att bita på o är jätteskönt när det kliar.