måndag 31 mars 2008

Pappas jobb



Igår åkte jag och mamma och hälsade på pappa på hans jobb. Pappa har jobbat hela helgen, från klockan 07-19. Det är inte mycket han får se av mig när han jobbar så långa pass. När han åker på morgonen sover jag, och när han kommer hem på kvällen sover jag. Så pappa blev jätte glad när vi kom förbi hans jobb. Jag blev också glad. Sken upp som en sol när jag fick se min goa pappa.
Mamma hade tagit på mig tuffa kläder. Jeans, blå, svart randig bodie, vit cardigan och jeans keps. Måste ju vara fin när man ska visa upp sig för folk, hihi!
Det var jätte intressant på pappas jobb. Massa saker att titta på. Mamma hade tagit med sig bullar, och jag fick välling. Efter ett tag blev jag jätte trött av alla intryck. Somnade på en gång när vi åkte bilen hem.
När vi kom hem var jag utvilad och började genast busa med mamma. Vi låg på sängen och skrattade. Mamma säger att jag är väldigt lättroad ibland. Igår räckte det med att hon vek tvätt och fick hicka. När mamma skakade handdukarna skrattade jag så jag nästan tappade andan. Likadant när mamma fick hicka. Det lät väldigt roligt, hihi!

Igår kom jag på hur man sätter in nappen i munnen. Jag tar den med min hand och för in den i munnen. Så gjorde jag fyra gånger. Mamma tappade nästan hakan. Jag känner mig så stolt när jag har lyckats. Får se om jag känner för att visa pappa idag. Jag har också kommit på att jag kan vända mig 180 grader i sängen. Ligger med fötterna på huvudkudden. Mamma skrattade så hon nästan kissade på sig när hon vaknade och fick se mig ligga så.
Jag växer så det knakar. Mamma upptäckte igår att nästan alla kläder är för små. Vi får nog ta en shoppingdag snart. Nu kräver jag storlek 80. Stor pojke vill jag säga!

Idag regnar det massor ute. Men vi ska nog ge oss ut ändå. Måste handla mat. På tal om mat. I lördags fick jag smaka majspuré. Mamma och pappa har ju köpt haklappar till mig nu, så nu ska jag få äta lite mat varje dag. Jag tyckte majspuré var super gott! Det är jätte kul att äta mat. Jag skrattar med hela ansiktet. Gapar långt innan skeden har kommit fram till min mun. Det är smaskens till sista slicken.

Inga kommentarer: