lördag 15 mars 2008

Mat



Idag fick jag smaka på mat för första gången i mitt liv. Potatispuré med olja. Det var en upplevelse vill jag lova. Mamma och pappa visste inte hur det skulle gå. De trodde inte jag skulle uppskatta mat i munnen, men så fel de kunde ha. Jag tyckte om det. I början förstod jag inte riktigt, trodde jag skulle leka med skeden, men det var visst i munnen jag skulle stoppa den. Det kändes lite konstigt med den första skeden. Jag tittade på mamma med mina stora ögon. Vågade inte röra mig ur fläcken. Efter ett par skedar förstod jag. Det var smaskens. Jag tuttade på potatisen i munnen. Mycket kom utanför, ja nästan allt, hihi! Men mamma och pappa tyckte jag var jätte duktig. Det var ju ändå första gången jag åt mat. När mamma inte var snabb nog att ge mig mer blev jag arg. Jag gapade långt innan skedan hann komma till min mun. Imorgon ska jag få lite mer potatispuré, mumms! Mamma och pappa ska bara köpa haklapp först, hihi!
Det roligaste jag vet nu är att stå. Inte själv, utan med mamma och pappas hjälp. Först sitter jag och sen reser jag mig själv, behöver bara lite, lite lyft hjälp av mamma och pappa. Det är super kul! Jag har så starka benmuskler. Det hade visst mamma också när hon var liten. Min kusin Tekla går nu och jag vill ju inte vara sämre än henne. Lite mer mat och lite mer övning så är jag snart ikapp henne, hihi!

1 kommentar:

Anna sa...

Hallå Neo! Det var väl spännande att äta något annat än välling. Kände du på maten med dina händer? Det ser i varje fall ut som så. Vi ses snart. Kramisar från Andreas Anna och Peter