tisdag 1 april 2008

Lång kille


Idag har jag varit på BVC. Jag har vuxit mycket, som väntat. Nu är jag 70 cm lång och väger 7830 gram. Jag följer min tillväxtkurva jätte fint. Men vi kan ju konstatera att jag kommer bli en väldigt lång kille.
Jag tyckte det var kul att få komma till BVC tanten. Skrattade så när hon pratade med mig. Jag fick låna en bok att titta i, eller rättare sagt, suga på, hihi! Det blir ju så långtråkigt när mamma och pappa ska prata viktiga saker med tanten.

Jag har ätit mat idag med. Majspuré. Jag var så ivrig. Tyckte pappa matade mig så långsamt. Ville ha mer, mer och det fort! En halv burk räckte absolut inte. Det var tur att det fanns välling till hands också. BVC tanten tyckte jag skulle få en hel burk mat och efter det lite fruktpuré. Jag är ju en stor kille och behöver mycket i magen. Fruktpurén ska tydligen vara nyttig för mig med alla vitaminer. Mamma gick direkt till affären efter BVC och handlade lite deserter. Hon hade tänkt handla lite gröt också som jag ska få morgon och kväll, men det fanns ingen bra. Får vänta tills vi åker och handlar nästa gång.

Imorgon ska mamma och jag till stan. Där ska vi träffa Louise och Albin. Längtar tills dess, och tills jag får smaka deserter, mumms!

Inga kommentarer: