måndag 21 april 2008

Picknik



Idag vaknade jag väldigt tidigt. Klockan 05 började jag leka. Pappa skulle iväg till jobbet, men mamma ville sova. Hon försökte med allt, men jag ville upp. Man kan ju inte slappna av när man vet att man ska träffa sina polare, för idag har jag och mamma varit i slottskogen igen. På spårvagnen träffade vi Linnéa och Joel med deras mammor. Det var jätte varmt på vagnen. Jag var så trött men kunde inte somna pga värmen. Så fort vi gick av så somnade jag gott. Väl framme träffade vi mina andra polare. Nästan alla var med idag. Det var så skönt ute. Strålande sol. Efter lite letande hittade vi ett bra ställe att sätta oss på. Alla hade med sig filtar och något gott att äta. Jag fick fruktpuré. Vi satt där länge och pratade. Jag pratade mycket med Joel, men han var mer intresserad av molnen. Jag såg till så att mamma inte fick i sig så mycket att äta. Jag sitter inte mycket still. Vill bara stå hela tiden. Blir galen om mamma sätter mig i hennes knä, och i vagnen ska vi inte tala om. Jag blir så ARG!
Efter en hel dag ute i friska luften blev jag jätte trött. Somnade gott på vägen hem.
Imorgon ska vi också vara ute säger mamma för det ska bli fint väder då med. Får se vad vi hittar på.

1 kommentar:

Anna sa...

Åhh! det ser så skönt ut att sitta ute i gröngräset. Vi kommer snart och hälsar på så kan vi ha picknik och titta på alla djuren i slottsskogen.