måndag 14 april 2008

Motala



I torsdags åkte jag, mamma och pappa till Motala för att hälsa på mormor och morfar. Det tar ett tag innan man är framme. Mamma och pappa tyckte jag var jätte duktig som orkade åka bil så långt. Jag sov till Borås, därefter var jag vaken hela vägen. Mamma körde och pappa satt där bak med mig och busade. Vi hade så kul! När vi kom till Gränna ville jag inte sitta i bilen mer. Som tur var stannade vi där och sträckte på oss. Jag fick en ny blöja. Sen gick det bra ända till Motala.
Mormor och morfar blev så glada när de fick se mig. Jag blev också glad. Jag har inte sett dem sedan dopet.
Efter lite bus och gos var det dags för gröt. Jag älskar verkligen gröt. Efter varje sked så knorrar jag och säger mmmm. Precis som mamma när hon äter choklad, hihi! Mormor och morfar har köpte en sådan stol som jag har hemma, och haklappar. De har köpt en säng till mig också. Den sov jag jätte bra i. Mamma och pappa undrade hur det skulle gå. Både sova borta och i en ny säng, men det var inga problem. Jag somnade precis som hemma. De behöver bara lägga mig och sen sover jag hela natten.
På fredagen jobbade mormor och morfar, men jag, mamma och pappa hade att göra ändå. Efter morgongröten tog vi en promenad till gammelmorfar. Jag sov hela vägen i min vagn. Det var första gången jag var hos gammelmorfar. Han bjöd på fika. Jag visade hur duktig jag är på att stå. Jag skrattade och pratade på som bara jag kan. Han tyckte jag var så go.
Efter lite välling bar det iväg igen. Jag somnade i vagnen. Det var jätte härligt väder. Solen värmde min kind. Den här gången gick vi till gammelfaster Anna. Mammas kusin Andreas var också hemma. Jag fick jätte fina skor. Ett par Etnies. Jag är så tuff i dem. Anna bjöd på god soppa. Jag fick titta på. Efter en stund kom gammelfarmor och farfar. Då blev det lite för mycket folk för mig. Jag var så trött men kunde inte riktigt koppla av. Till fikan kom mormor och morfar också, men då somnade jag i min vagn. Fick lite frisk luft på Annas altan. Gammelfarmor hade stickad jätte fin tröja och mössa till mig. De är för stora nu, men som jag växer kan jag nog ha det snart. De var verkligen jätte fina, så härliga färger.
När vi kom hem till mormor och morfar kunde jag ta det lite lugnt. Det blev lite för mycket för mig under dagen. Jag fick ligga nakenfis på sängen. Det var så skönt.
På lördagen sov jag två och en halv timme på förmiddagen. Det är verkligen inte likt mig att sova så länge. Då passade mamma och mormor på att basta.
På eftermiddagen träffade jag min kompis Stella. Vi var hos hennes mormor och morfar Jag fattade tycke för henne direkt. Jag brukar inte vara så förtjust i andra bebisar, men Stella var så söt. Vi lekte lite på filten. Stella orkade lite mer för hon är lite äldre. Hon var väldigt snabb att ta leksakerna från mig. Till midsommar ska jag allt visa henne, hihi! De vuxna åt våfflor. Jag och Stella satt och tittade på. Jag aktiverade mamma genom att kasta ner mina saker på golvet hela tiden, hihi! Jag fick två paket av Stella. En skallra som jag tycker är jätte kul, tills jag slår mig själv i huvudet. Idag slog jag mig så hårt att jag fick ett litet blåmärke. Mamma ska lägga undan den ett tag tills jag blivit lite äldre. Det tycker jag är jätte tråkigt, men, kanske lika bra det, så jag inte får fler blåmärken. Sen fick jag en jätte fin mössa också. Mamma har tänkt köpa den många ggr, men den har hela tiden varit slut. Jag är jätte fin i den!
Det är synd att jag bor så långt ifrån Stella. Annars hade vi kunnat leka nästan varje dag. Jag tyckte ju så mycket om henne. Mamma och Stellas mamma lekte mycket när de var små har mamma sagt.
På söndagen busade och gosade jag massor med mormor och morfar. Jag tycker så mycket om dem. De är verkligen världens bästa mormor och morfar! Det är synd att de bor så långt ifrån mig. De tog en långpromenad med mig också. Då passade mamma och pappa på att vila sig lite.
På eftermiddagen bar det iväg hem. Jag var helt slut. Sov ända till Ulricehamn. Den här gången var det pappa som körde och mamma som satt hos mig. Jag busade med mina leksaker. Enligt mamma och pappa var jag fantastiskt duktig under hemresan också. Det var ganska skönt att komma hem. Borta bra men hemma bäst. Det blev lite för sent för gröt så jag fick bara välling. Efter det så somnade jag gott i min säng.

1 kommentar:

Anna sa...

Jag kan tänka mej att du tyckte det blev för mycket för dej, alla vill ju prata och gosa med dej. Man brukar ju säga "Borta bra men hemma bäst". Kramar från A.P.A