måndag 28 april 2008

BVC





Idag har jag varit hos BVC tanten igen. Som vanligt hade jag vuxit mycket. Nu väger jag 8785 gram och är 74 centimeter lång. Hon som brukar väga och mäta mig tyckte jag var så fin. Hon påminde mamma och pappa om att inte lämna mig själv på deras sängar eftersom jag är så livlig. Det är bara en tidsfråga tills han kommer resa sig upp i sin säng sa hon. Ja, så stark som jag är så. Övar på det varje dag, så snart så, hihi!
Jag fick min andra spruta idag. Det tyckte jag inte om. Blev lite arg på BVC tanten, men det gick snabbt över. Än så länge har jag inte fått någon feber. Förra gången jag fick spruta blev jag jätte hängig.
Efter BVC gick mamma och pappa ut med mig på en promenad. Jag somnade gott i min fina vagn. Det har varit jätte fint väder idag. Soligt och varmt. Mamma och pappa satte sig på en bänk och lapade sol medans jag sov.

Jag äter jätte mycket nu. Mamma tycker inte hon gör annat än matar mig. Stor kille kräver mycket mat. Idag åt jag biffstroganof. Det var smaskens.
Jag vill dricka själv ur min nappflaska nu. Det är lite svårt eftersom den inte har några handtag. Jag blir så arg när jag inte lyckas. Mamma och jag ska köpa en flaska med handtag imorgon.
Jag har börjat suga på mina tår nu. Det är inget som mamma och pappa har lärt mig, hihi! Stortån är jätte god.
Jag är väldigt busig när mamma och pappa ska byta blöja på mig. Jag vägrar att ligga still. Vänder på mig. Jag har kommit på hur man tar av sig blöjan. Mamma knäpper igen blöjan och jag drar loss. Så kan vi hålla på ett tag. Detta har resulterat i att mamma och pappa har köpt blöjpants till mig. Det är som en liten byxa som man drar på. Taskigt tycker jag, då kan jag ju inte busa.

1 kommentar:

Anna sa...

Är pappa bra god?