söndag 6 april 2008

Gröt



Idag tog jag och mamma bilen till farmor och farfar. Mamma undrade hur det skulle gå. Jag har varit lite rädd för farmor. Underläppen har börjat darra så fort hon visat sig. Men idag gick det jätte bra! Nu tycker jag inte att hon är så farlig längre. Det är nog farmor glad för. Jag satt i hennes knä och skrattade nästan hela tiden.
Jag satt i min stol när de åt. Farmor bjöd på amrikanska pannkakor. De var jätte goda tyckte mamma. Farfar sa att jag ska få smaka dem när jag har blivit lite äldre. Det låter bra det.
Efter maten gick farmor och mamma en promenad med mig. Jag somnade direkt i vagnen. På tal om vagn, nu har mamma och pappa äntligen ändrat till sittdelen. Det tycker jag är mycket bättre. Nu ser jag ju ut! Lite avundsjuk är jag allt på min kusin som har en Britax sittvagn, eller, det är nog mest mamma som är det, hihi!
Efter promenaden tog vi bilen till min kusin Tekla. Faster och farbror har byggt om hallen. Det hade blivit jätte fint! Jag fick testa kusinens nya vagn. Jag satt som en kung i den. Den är så hög, och det gör att jag ser ännu mer. Tekla var väldigt stolt över den. Hon ville sitta i den hela tiden. Efter ett blöjbyte och med lite välling i magen så åkte vi hem. Först skjutsade vi hem farmor.
Pappa hade vaknat när vi kom hem. Vi busade massor. Pappa jobbar natt hela helgen så det blir inte mycket jag kan vara med honom. Som tur är så är han ledig hela nästa vecka.
Idag har jag börjat med gröt. Det var så himla gott! Jag fick det till frukost och till kvällsmat. Mamma blandar i katrinplommon. Det ska tydligen vara bra för min mage.

1 kommentar:

Anna sa...

Åt du verkligen någon gröt, det ser ut som allt hamnat på dej och ditt bord. Vill du, mamma och pappa komma hem till mej på fredag?
Sej till mamma att jag ringer. Vi ses.