torsdag 17 april 2008

Slottskogen



Idag träffade jag mina kompisar Joel och Linnéa. Vi träffades i slottskogen. Det var jätte skönt ute, strålande sol och riktigt varmt. Vi tog först en fika, eller våra mammor tog en fika. Jag, Joel och Linnéa satt i våra stolar och busade. Vi syselsatte våra mammor genom att kasta ner våra leksaker på golvet hela tiden, hihi! Efter mycket bus så blev vi alla tre väldigt trötta. Vi somnade gott i våra vagnar under promenaden. Jag vaknade först när vi skulle gå på spårvagnen för att åka hem. Mamma berättade då att de hade tittat på djuren, bla sälarna. En av sälarna lekte med en femkrona på nosen. Han var så söt. Balanserade myntet på nosen och snurrade runt. Synd att jag missade det. Mamma lovade att vi skulle gå dit fler gångar. Är det fint väder på måndag så ska vi dit igen och träffa Joel och Linnéa. Då kommer nog mina andra kompisar också. De kunde inte följa med idag.

Igår var jag, mamma och pappa och tittade på den där vagnen som jag har skrivit om tidigare. Den är så himla fin. Speciellt den gröna. Det var första gången som pappa såg den. Han har varit lite motstridig, tyckt att vi inte behöver köpa en ny vagn, men nu börjar han ändra sig. Han säger att jag och mamma har hjärntvättat honom, men vi säger att så är det absolut inte. Det är bara för att vagnen är så bra, hihi! Jag fick provsitta den. Jag sitter så mycket bätre i den vagnen. Jag skrattade när pappa körde mig och det hör inte till vanligheterna. Det brukar inte vara populärt att sitta i vagnen. När mamma satte mig i min vagn började jag protestera direkt. Att de inte förstår att jag vill ha den vagnen, hihi!

1 kommentar:

Anna sa...

Om jag känner din mamma så står det nog en ny vagn hemma snart.
Slottskogen är mysigt, vi har oxå varit där tittat på djuren. Vi kommer till Göteborg troligen på onsdag, din mammas kusin Andreas pappa fyller 50år dan efter din morbrors födelsedag(lite invecklat eller?)HiHi. Vi åker först till Helsingborg o Danmark.
Du Neo glömde mamma kameran hemma?
Ha De/ A.P.A