torsdag 24 april 2008

Ny vagn



ÄNTLIGEN! Idag fick jag en ny vagn av mamma och pappa. Till slut tog de sitt förnuft till fånga och köpte vagnen som jag velat ha så länge, ja, mamma också förstås, hihi! Den är så fin och skön. Jag sitter som en kung i den. Pappa är också väldigt nöjd. Till en början var han emot att köpa en ny vagn, men han gör ju vad som helst för mig och mamma, vi är ju hans änglar som han brukar säga.
Min gamla vagn blev såld väldigt snabbt. Igår vid kl 12.00 satte mamma och pappa ut den på annons och klockan 18.00 så var den såld. De som köpte den skulle ha en liten bebis i augusti.
På eftermiddagen tog jag och mamma en provtur med vagnen. Det var så härligt ute. Alldeles ljummet. Jag tyckte det var jätte skoj att åka i nya vagnen. Protesterade inte en enda gång. Satt bara och tittade. Till slut somnade jag. Enligt mamma så snarkade jag. När vi kom hem fick jag gröt. Det var smaskens det. Jag älskar verkligen gröt! Efter gröten blev jag väldigt pigg. Satt och skrattade och pratade i min stol. Mamma ringde till morfar så han fick höra hur mycket jag skrattade. Det tyckte han var mysigt.
Imorgon blir jag fem månader. Mamma och pappa har tydligen en överraskning till mig. Jag är jätte nyfiken. Bäst att somna nu så det går fort tills imorgon. Godnatt!

1 kommentar:

Anna sa...

GRATTIS på 5-månaders dagen. Jag visste väl att du skulle få en ny vagn, du vet man gör allt för sina barn. Den är jättefin och det ser verkligen ut som att du trivs i den. Vi ses snart. Kramisar A.P.A