tisdag 17 juni 2008

Snart midsommar





Nu mår vi bättre, både mamma och jag. Mamma är bara lite förkyld nu och för mig går det ju lite upp och ner. Det här med tänder är jobbigt. Vissa dagar gör det attans ont och då är jag inte glad. Än så länge har det inte dykt upp någon tand, men det kan ju ta ett tag.
I dag har jag, mamma och pappa köpt födelsedagspresent till mormor. Hon fyller ju år på söndag. Jag kommer vara hos mormor när hon fyller år för på torsdag åker vi till mormor och morfar. Det ska bli så kul att få hälsa på dem. Vi ska tydligen åka båt på Göta kanal när mormor fyller. Det är mormor som har ordnat. Hon har beställt lunch på båten också. Hoppas vädret kommer vara med oss bara. Men först ska vi fira midsommar. Vi ska vara hemma hos min kompis Stellas mormor och morfar. Stellas mamma och pappa ska också vara med. Mamma har tydligen firat midsommar hos Stellas mormor och morfar under sin barndom. Stellas mamma och min mamma lekte då.
Jag och mamma kommer stanna kvar hos mormor och morfar veckan efter midsommar. Pappa kan tyvärr inte vara med för han jobbar, men han kommer helgen efter midsommar och hämtar mig och mamma. Det ska bli så mysigt att få vara med mormor och morfar en hel vecka. Hoppas det blir fint väder, för jag vet att mormor och morfar har köpte en pool till mig. Jag älskar ju att bada!
I dag när vi var ute köpte vi en stol till mig som man kan ta med sig. En liten smidig stol som man sätter fast på bordet. Den är perfekt att ha när man ska gå bort. Mamma och pappa köpte den eftersom vi är bjudna hem till gammelfarmor och gammelfarfar på lördag. Då kan ju jag sitta med vid bordet. Ni ser stolen på bilden.
Vi var även på Mc Donald´s idag. Jag satt i en sådan stol vi har hemma. Jag fick lite fruktpure och mamma och pappa åt hamburgare. Jag var glad som vanligt. Ännu gladare blev jag när pappa hämtade en balong till mig. Den var jätte rolig att leka med.
I kväll skulle vi egentligen till tvillingarnas föräldrar på grillfest, som jag skrev om för ett tag sedan. Tyvärr så blev pappa Tobias sjuk. Synd! Men vi ska skjuta upp grillfesten, så den kommer att bli av förr eller senare.
I går var det inget lyckodag för mig. På morgonen så ramlade jag ner för soffan. Oj, vad rädd jag blev! Mamma la mig i soffan för att gå och hämta sina glasögon. Pappa satt i soffan och skrev på datan. Mamma hann bara vända sig om, sen sa det pang! Enligt pappa så var jag supersnabb med att kasta mig åt sidan, så han hann inte med att ta mig. Mamma och pappa blev jätte rädda! Som tur var hände det inget med mig. Efter några minuter skrattade jag igen. Sen på eftermiddagen satt jag på golvet. Jag såg någonting framför mig som jag ville ha tag i. Jag har inte kommit på hur jag ska göra för att komma från sittandes till liggandes på mage. Jag blev lite väl ivrig och så sa det pang, jag landande rätt på munnen och näsan. Som tur var fanns mamma där och jag fick tröst i famnen. Det tog inte lång tid innan jag skrattade igen. Så nyfiken och ivrig som jag är på livet kommer jag nog att göra mig illa många gånger.
Ps. Längst ner på sidan har mamma lagt in bilder på när jag låg i hennes mage, ifall någon vill se Ds.

Inga kommentarer: