måndag 30 juni 2008

En vecka hos mormor och morfar


Jag och mamma stannade kvar hela veckan efter midsommar hos mormor och morfar. Pappa var tvungen att åka hem till Göteborg eftersom han skulle jobba. Men han åkte först på söndag kvällen. På midsommardagen kom morbror Eric och hans tjej till mormor och morfar. Jag blev jätte glad när jag fick se morbror, han är min stora idol. Han bor i Stockholm så jag träffar honom inte så ofta. Han kom till mormor och morfar med en jätte tuff bil. Mamma trodde han hade lånat den först men han hade köpt den. En sån ska jag med ha när jag blir stor, hihi! På eftermiddagen gick vi till gammelfarmor och farfar. De bjöd på jätte god mat, ja mamma och pappa tyckte det var gott. Jag fick som vanligt torra rån. Gammelfaster, hennes sambo och mammas kusin var där med. Jag fick jätte fina kläder av dem, med tummen på. Jag visade hur duktig jag är på att sitta. Jag visade också hur bra jag kan gå, med lite hjäp då. Mormor har gått omkring med mig jätte mycket under veckan. Efter min gröt blev jag jätte trött så vi gick hem.
På söndagen var vi ute på restaurang. Mormor och morfar firade silverbröllop och bjöd då sina barn med respektive och sitt älskade barnbarn, hihi! på fin restaurang. Mormor fyllde år också så vi firade henne med. Jag tyckte det var jätte spännande att titta på allt. Jag satt och flörtade med ett par vid bordet bredvid. De tyckte jag var så go. Äta ville jag inte göra. Det fanns för mycket att titta på. Efter ett tag ville jag inte sitta still längre så mormor gick med mig lite. Mamma och pappa tyckte det var skönt att få sitta och äta i lugn och ro för en gång skull.
På kvällen åkte pappa, morbror Eric och han tjej hem. Pappa tyckte det var jobbigt att åka från mig.
Jag har haft så roligt hos mormor och morfar. Jag har lärt mig så mycket också. Nu sätter jag mig upp när jag håller i någonting och efter det så ställer jag mig upp. Jag går mycket stadigare (måste vara för att mormor har gått omkring med mig så mycket). Jag har lärt mig Motala skriket, hihi! Jag lärde mig det av Stella på midsommarafton. Mamma och pappa tycker det är sådär kul för jag låter ganska högt. Jag ålar fortare än någonsin, och står mycket längre stunder på alla fyra. Jag har gått i mammas fotspår också och härmar hulken, hihi! När jag får ett rån sitter jag och kramar det i handen. Jag tar i för kung och fosterland. Hela huvudet skakar. Rånet blir det bara smulor av. Tydligen så härmade mamma också hulken när hon var liten.
Det har varit fullt upp hela veckan. Bland annat så hälsade jag på hemma hos Stella. Vi fikade och lekte. Stellas leksaker var jätte kul. Jag har varit i Vadstena också. Mamma, jag, mormor, morfar, gammelfarmor och farfar och gammelfaster var där. Vi fikade och mamma köpte jätte fina kläder till mig (Villervalla). Mamma köpte sig ett par fina byxor på rea också. Jag har också varit på stan i Motala. Mormor och morfar köpte 3 jätte goa pyjamasar åt mig. Mamma köpte två par bodies på rea. Hon köpte en kjol till sig själv också. Den var det tyvärr inte rea på. Efter shoppingen så gick vi och åt lunch.
På fredagen kom pappa till mormor och morfar. Då blev jag glad. Jag älskar att sitta i hans famn och gosa. På lördagen blev det äntligen fint väder. Då tog morfar fram poolen. Stella och hennes mamma kom över. Jag och Stella badade. Det var så mysigt. Jag tyckte badtermometern var roligast. Mammas kusin Stoffe kom också över. Han tyckte jag hade blivit så stor.
Ja, det var en liten sammanfattning av veckan hos mormor och morfar. Det har varit en helt fantastiskt rolig och mysig vecka! Jag längtar tills vi ska åka och hälsa på dem igen. Pappa har ju snart 5 veckor semester. Blir det fint väder åker vi nog och hälsar på. Det var så kul att bada i poolen. Nu vet du morfar, blir det fint väder så får du fylla poolen för då kommer jag!!

Inga kommentarer: