tisdag 10 juni 2008

Danmark




Nu har jag varit på min första semester. Det blev en lillsemester, vi var bara borta över dagen. Som jag nämde igår åkte vi till Danmark. Hela dagen har varit så rolig och spännande. Jag har suttit i min vagn och tittat på allt. När vi kom ombord var det brunch. Jag som medans mamma och pappa åt. Tydligen så var det jätte gott. De blev SÅ mätta. De serverade allt från sill, köttbullar och pannkakor. Jag vaknade efter bara en liten vila. Jag har haft väldigt svårt att kopla av i min vagn idag, detta har resulterat i att jag varit en del gnällig. Jag har blivit trött så fort. Mamma och pappa sa flera gånger att jag skulle sova lite längre, så att jag skulle orka vara med mer, men då skulle jag ju missa en massa så det gick jag inte med på. Efter brunchen gick vi till shoppen och tittade. Mamma köpte sig en mascara och pappa en parfym. Sen blev det lite godis och öl också. När vi hade shoppat lite gick jag och mamma och satte oss vid fönstret. Vi tittade på havet och de stora vågorna. Det var spännande tyckte jag. Medans vi satt där och myste gick pappa och spelade på de enarmade banditerna. Han kom tillbaka med en massa pengar. Han hade vunnit! Så resan kostade oss inget, hihi! Efter några timmar var vi framme vid Fredrikshamn. Jag sov i min vagn medans mamma och pappa gick och strosade. Det blåste verkligen halv storm så det var inte så skönt ute. Det var skönare på båten. På vägen hem åt mamma och pappa middag med lite gott dricka till. Jag satt och pratade i min vagn. Efter middagen gick vi och strosade. Jag charmade som vanligt en massa mäniskor med mitt leende. Väl hemma igen så var det på med sverige bodyn som mamma köpt, och börja ladda inför fotbollsmatchen.

Inga kommentarer: