fredag 4 juli 2008

Tiger


I dag hände något fruktansvärt! Jag tappade bort tiger, min älskade tiger! Mamma och pappa gick ut med mig i vagnen på förmiddagen för att försöka få mig att sova. Trodde de ja (I dag vaknade jag klockan 06.00 och somnade först igen klockan 13.30). Under promenaden satt jag och tittade nyfiket på allt. Mamma och pappa stannade till i skuggan på gården. De la ut filten med mina leksaker på. Där ville jag inte sitta. Gå är mycket roligare. Mamma gick omkring med mig i gräset. Jag älskar det! Det kittlar så gott under fötterna. När vi kom hem igen upptäckte vi att tiger var borta. Hur ska detta gå tänkte jag. Jag klarar mig inte utan min snuttetiger. Pappa gick ut igen och letade. Som tur var hittade han tiger, min älskade tiger.
Som sagt, jag somnade först klockan 13.30 men då passade jag på att sova. Jag vaknade igen klockan 16.00 Då fick jag mellis av mamma på balkongen. Det är så kul att sitta där ute och äta. Finns så mycket att titta på. När jag hade ätit upp min yoghurt gick vi ner till affären. Mamma köpte badolja till mig för den var slut. Mamma tyckte nämligen det var dax för mig att bada. Nu för tiden är det svårt att bada mig. Jag vill inte sitta i min badstol längre. Jag reser mig upp hela tiden. Jag tar tag i badkarskanten och reser mig upp. Det är en kamp varje gång det är baddax säger mamma.

Inga kommentarer: