tisdag 8 juli 2008

Promenaddagar



I dag startade jag dagen klockan 06.00 Jag var fortfarande lite trött, men ville ändå komma upp. Mamma var för ovanlighetens skull pigg och studsade upp ur sängen. I natt sov jag brevid mamma. Hon tycker det är så mysigt att ha mig där när pappa jobbar natt. Det tycker hon annars också, det är mer pappa som tycker jag ska ligga i min säng.
På förmiddagen städade mamma. Jag knallade omkring i min gåstol. Det är så kul att jaga dammsugarslangen. Moppskaftet är också roligt att dra i.
Efter min lunch gick mamma och jag ner till torget. Där träffade vi Albin och Louise. De hade varit på åtta månaders kontroll på BVC. Albin och jag sken upp som två solar när vi fick se varandra. Sen tog vi en promenad. Albin somnade i sin vagn. Jag däremot, var som vanligt för nyfiken för att sova. När vi kom tillbaka till torget tog mamma och Louise en fika. Jag och Albin satt i våra vagnar, pratade och höll varandras händer. Nu ska Albin åka bort en del med sin familj under sommaren, men när han kommer hem igen ska vi åka till havet och bada tillsammans (om det nu blir någon sommar). Vi ska även få komma hem till dem och grilla. Då ska jag och Albin bada i hans pool.
I går träffade jag och mamma Nikita och hennes mamma Rebecka. De brukar vara med i vårat mammagäng som ni har läst om tidigare. De kom till oss redan klockan 9.30 Det är så varmt mitt på dagen, därför träffades vi så tidigt. Vi var ute och promenerade i två timmar. Jag sov under hela promenaden. Tydligen så hade vi gått i skogen som ligger alldeles där vi bor. Det finns så fina promenadslingor där.
På eftermiddagen åkte jag, mamma och pappa för att handla mat. Jag fick två nappar med Nicke nyfiken på. Mamma och pappa tyckte de passade mig, eftersom jag är så nyfiken av mig.

Inga kommentarer: